Yürüyüş Yapanlara Önemli Tavsiyeler

Published by: 0

En pratik ve huzurlu sporlardan biridir yürümek. Pekçok sporun aksine de daha pratik ve her yerde yapılabilir olmasıyla tercih sebebidir. Elbette pratik benzeri görünse de yürürken uyarı etmemiz gerekli olan noktalar var. Eskiyen ulusal jimnastikçi Herbalife Ülkemiz Spor Danışmanı Ebru Karaduman bize yürüyüş yaparken uygulamamız gerekli olan bu 10 kaidesi yazdı.

1. Yürüyüşten en az bir saat öncesinde yiyecek yemelisiniz. Tersi halde sindirim amaçlı beden çok enerji harcar ve yiyecek sonrası anında yapılmış olan egzersiz kendinizi daha çok yormanıza ne sebeple olur .

2. Kilo sunmak için naylon vb. elbiseleri vücudunuza sarmamalısınız.

3. Sıhhat sıkıntıları olanlar ve 40 yaşın üstündekiler doktora görünmeden, yürüyüş programına başlamamalıdır. Bununla Birlikte diyabet, hipertansiyon benzeri kronik hastalıkları bulunanlar sık hekim muayenesinden geçmelidir.

4. Egzersizinizi ne süre yaptığınız çok da mühim değildir. Erken yürüyüşünün daha sıkı meydana gelmesinin nedeni, havanın erken daha kıtır olmasıdır.

5. Yürüyüş yaparken otomobil trafiğinin meydana geldiği yollardan kaçmakta yarar var. Yeşil bir tabiatta yapılmış olan yürüyüş ile vücudunuza giren oksijen artar ve maksimumda yarar elde edersiniz.

6. Yürüyüş esnasında , soluk alabilen ve ayağınızın huzurlu meydana geldiği , dayanak bölgeleri yer alan spor ayakkabılar tercih etmelisiniz.

7. Yürüyüş süresince kullanmadığınız kaslarınızı davranış ettirmeyi unutmamalısınız.

8. Yürüyüş yaparken susamayı beklemeden, her 10-15 dakikada bir kesinlikle sıvı/akışkan tüketmelisiniz.

9. Soğuma hareketleri yapmadan yürüyüşü bitirmemelisiniz. Zaman nihayetinde yürüyüşü tamamladığınızda kesinlikle esneme hareketleri yapın. Böylelikle hem vücudunuz rahatlayacak aynı zamanda ileride oluşabilecek mümkün zedelenmeleri önlemiş olacaksınız.

10. Uzunca bir yürüyüş ardından ateş gibi bir duş mahaline , soğuk/ılık bir duş tercih etmelisiniz. Ilgisiz duş yürüyüş süresince vücudunuzda meydana gelebilecek şişlikleri önleyecektir.