Yemeği Kesmeden Kilo Verilir mi?

Published by: 0

Diyet kelimesi “zayıflama beslenme menüsü” manasına gelmemektedir. Rejim , sıhhatli hayat demektir. Başka Bir Deyişle zayıflamak amaçlı yapılmış olan bir uygulama değildir.
Hayat tarzınızı değiştirmenizin tam vakti !
Pazartesi başlayıp çarşamba bitirilen absürt sapan diyetlere NIHAI !
Kendi hayat tarzınızı kendiniz belirleyin ve sıhhatli kilo verin.
Bir bir sürü alışkanlığınızı bırakmak zorunda kalabilirsiniz. Bir bir sürü yepyeni alışkanlık edinmek zorunda kalabilirsiniz. Bu vaziyet basit değil gelebilir. Bu yüzden kendinize zaman tanıyın.
İşte sıhhatli ve çabuk zayıflamanın 10 püf noktası :

1- Yediğiniz Besinleri Tanıyın :

Tahıllar = Ekmekler,pilav,bisküvi,kuru baklagiler,çorbalar,kestane vb.
Et Ürünleri
Sebzeler
Meyveler
Yağlar

2- Öğünlerinizde farklılık ve balans olsun :

Hepimiz altını çizen benzer kıyafetleri giymekten çekiniriz. Bu yüzden en pek bir kıyafeti 2-3 gün arayla giyeriz. Beslenme dair da bu şekilde olmalıyız. Farklılık katmalıyız. Bir öğünde bütün besin gruplarından azar azar almalıyız.

3- Ölçünüzü Bilin :

Artık sizin amaçlı göz kararı diye bir olgu olmaması gerekir. Yediğiniz ve içtiğiniz herşeye hudut koymalısınız. “5 yemek kaşığı sebze” gibi

4- Yediklerinizi Kaydedin :

Bir ajanda edinin. O ajandaya altını çizen hangi yemekten ne civarı , hangi saat yediğinizi not alın.Gün bittiğinde, yatmadan öncesinde bunları okuyun ve kendinizi değerlendirin. Her Biri bir sürü yemediğini ama yeniden de kilo aldığını söyler. Ancak bir kaç gün yediklerini yazınca esasında ne civarı bir sürü yediklerini farklılık ediyorlar.

5- Fizyolojik Hareketliliğinizi Arttırın :

Egzersiz inşa etmeye itina gösterin. Bu konu ile ilgili daha öncesinde yazılan konularımıza bakabilirsiniz …

6- Sakın Kendinizi Aç Bırakmayın :

Eğer öğün atlarsanız,kahvaltıyı ihmal ederseniz ve bisküvi çikolata benzeri atıştırmalarla öğününüzü geçiştirirseniz fazla yüksek olasılıkla akşam bir sürü yemek yersiniz. Bir öğünde çok beslenme kilo almanın sebeplerindendir.

7- Bol Su Tüketin :

İnsan vücudunun kocaman bir bölümü sudan oluşur. Su bizim beden fonksiyonlarımız amaçlı lazımdır . Şayet yeteri kadar su almazsak su mahaline yağ geçecektir. Bu da yağlanmayı böylelilikle kilo almayı getirecektir.

8- Diyetisyene/Uzmana Gitmekten Çekinmeyin :

Fazla kilolarınız canınızı sıkmaya başladıysa ve bunlarla bir başınıza uğraş edemiyorsanız bir diyetisyene/uzmana gidin ve destek alın. Bu konuda ki profesyonel bireyler sizin hatalarınızı düzeltecektir, sizlere maneviyat ve motivasyon verecektir ve disiplininizi korumanıza destekçi olacaktır.

9- Çok yağlı,şekerli,kalorili yiyeceklerden uzak durun :

Zayıflama da yasaklar insanı daha çabuk mahveder. Yasaklar hiçbir zaman çözüm olamaz. Ama miktarları en aza indirgemek gerekir. Ölçülü tüketmenizde yarar var

10- KİLOLARDAN KURTULMAK İÇİN SAĞLIĞINIZDAN OLMAYIN :

1 hafta da 6 kilo, güvence kilo verme metotları benzeri sözlere aldanmayın. Ve hiçbir zaman bu çeşit slogan kullanan mahsulleri KULLANMAYIN. Kilo alıp vermek bir sürü temel bir mekanizmadır. Şayet aldığınız kaloriden daha az kalori harcarsanız kilo alırsınız. Aldığınız kalori ile harcadığınız kalori eşit ise kilonuzu korursunuz. Spor , idman ve egzersiz inşa ederek aldığınız kaloriden fazlasını harcarsanız kilo verirsiniz.

EĞER EGZERSİZİ VE SIHHATLI YAŞAMAYI HAYATINIZDA AYNı RITIMDE DEVAM ETTİRİRSENİZ KİLO VERMEK SİZİN İÇİN KOLAYLAŞACAKTIR.