Yeme İsteği Nasıl Azaltılır?

Published by: 0

Sürekli Yemek Yeme Alışkanlıklarından ve İsteğinden Nasıl Kurtulabiliriz?

Diyet yaparken karşılaşılan sıkıntılardan bir tanesi de aşırı yeme isteğidir. Diyet yapanlar aşırı iştah yüzünden uyguladıkları diyet programını bırakabiliyorlar. Eğer iştahınızla başa çıkmakta zorlanıyorsanız. Yeme isteğini bastırmak için uzmanların önerilerine kulak vermelisiniz. Yeme isteğini azaltma yolları sayesinde iştahınızı kontrol altına alabilirsiniz. Uygulanan diyet programınızın yeme isteği yüzünden bozulmasını istemiyorsanız. Bu yöntemleri uygulamanız faydalı olacaktır. Sağlıklı beslenmek için uzmanların önerdiği yeme isteğini azaltma yöntemleri aşağıda maddeler halinde veriyoruz. Yeme isteğini nasıl bastırırım diyorsanız bu yöntemleri uygulamanız gereklidir.

Yeme İsteğini Azaltma Yöntemleri

* Yemek masasından kalkma zamanı iyi bilmek gerekir. Yemek masasından yemek bittiğinde kalkmak gereklidir. Çünkü masada kalacağınız fazla zaman daha fazla yemek yemenize neden olabilir. Her ne kadar tok olsanız da ekstradan yemek yeme isteği doğabilir.

Yemek esnasında sadece çorbayı kaşıkla tüketin masadaki diğer yiyecekleri çatalla yemeye özen gösterin. Eğer mümkünse çatalı küçük boy edin.

* Yemek yerken diğer bir önemli konuda yemek esnasında televizyon seyretmek, bilgisayar, kitap okuma gibi alışkanlıklardan uzak durmalısınız. Çünkü yenilen yemek farkında olmadan fazla tüketime neden olabilir.

* Sofrada artan yemekleri tüketmek yerine paketleyerek uygun bir zamanda tüketmek üzere dondurma yoluna gidilmelidir. Kesinlikle kalan yemek dökülecek diyerek tüketilmemeli.

* Mutfak yiyecekleri mümkün olduğu kadar göz önünden uzak tutmalısınız. Yiyeceklerinizi görülmeyecek şekilde buzdolabında bulundurun. Her ne kadar aç olmasanız da göz önünde bulunan yiyecekler yeme isteği uyandırabilir.

* Dışarıda restaurant ta yenmek yediğinizde masadaki yemek sepeti ve sosların kaldırılmasını isteyiniz. Böylece aşırı karbonhidrat tüketiminin önüne geçmiş olursunuz.

* Çevrenizdeki dostlarınızdan, arkadaşlarınızdan sizlere gelecek olan ikramlar konusunda onları uyarın. Yememeniz gereken yiyecekleri ikram etmemelerini ve getirmemeleri hakkında bilgiler verin.