Tarçın Diyeti Nedir ? Nasıl Yapılır ?

Published by: 0

Diyet çılgınlıklarına ilave eden yepyeni bir rejim seçeneği de “Tarçın Perhizi ” oluyor . Populer isimlerden Demet Akalın ve Gülben Ergen’in uyguladığı bu rejim , zayıf görünüme kavuşmak isteyenler amaçlı ideal olacağa benziyor. Tarçın perhizi ile ilgili heyecan edilenleri, Diyetisyen Deniz Berksoy’dan öğrendik.Tarçının en mühim özelliği kan şekerini ve kolesterolü düşürmesidir. Tarçının muhtevanında yer alan sinnamaldehit, bu özelliği işaret etmektedir . Tarçınla alakalı yapılmış olan pekçok denetim vardır. Bu araştırmalar tarçının bilhassa tip-2 diyabet hastalarında kan şekeri kontrolünü sağladığını, kan kolesterol ve trigliserid seviyelerinde düşme sağladığını, sıkı huylu kolesterolü yükselttiğini ve kilo kontrolünü sağlamada gösterişli meydana geldiğini göstermiştir.

Örneğin; 15 normal şişman ve 15 obez birey üstünde yapılmış olan araştırmada, bir gruba yalın kahvaltılık gevrek verilmiş, öbür grubun gevreğine ise 6 gr (bir tatlı kaşığı civarı ) tarçın ek edilmiş. Kahvaltıdan öncesinde ve ardından her 2 grubun da kanındaki glikoz değeri ölçülmüş. Neticede tarçınlı gevrek yiyenlerin kan şekeri değeri, diğerlerine mukayese et $ oranında düşüş göstermiş.

Yapılan diğer bir araştırmada da, altını çizen bir gr tarçın kullanan bireylerin kan şekerinde oranında düşüş ile beraber kilo değerlerinin balanslı gittiği görülmüş.

Tarçın suyu tüketin

Tarçın 0,5-1 gr kabuk parçalandıktan ardından kaynatılmış ateş gibi su içinde 15 dk demlenerek içilebilir. Gün Içerisinde 3-5 kez içilmesi yetecektir . Su dahil olmak üzere bütün içeceklerinizde çubuk ya da toz tarçını kullanabilirsiniz. Her bitkide meydana geldiği benzeri tarçınında fazlası zararlıdır. Pek tüketildiğinde bedende alerjik tepkiler meydana getirdiği görülmüştür.Tarçın, tavsiye edilen miktarlarda tüketildiğinde iştahınızı kontrol altına alır ve pek kilolarınızdan kurtulmanıza destekçi olabilir .