Sabah Sporu Daha Mı Faydalı ?

Published by: 0

Spor hayatımızın bir parçası olması gerekirken pek çoğumuz ertelemekte veya alışkanlık haline getirememekten şikayetçiyiz. Yüklü iş temposu ve programlar spor amaçlı zaman ayırmayı epeyce zorlaştırıyor.
Bir çeşitli alışkanlık haline getiremediğimiz spor ile ilgili profesyoneller ise sporu erken saatlerinde yapmamız gerektiğini belirtiyorlar.

Yoğun gün temposuna başlamadan öncesinde kendinize zaman ayırıp itinalı spor inşa etmek , gün boyu daha uslu ve stressiz olmanıza destekçi olacak. Sporu erken inşa etmek başka bir deyişle gündelik programın dışarısında tutmak, gün içerisinde araya sıkıştırma derdini de ortadan kaldıracağından stresiniz azalacak. İşte erken erken kalkıp ideal ve itinalı spor inşa etmek amaçlı ipuçları.

1- Hüküm Verin :
Öncelikle hüküm verin ve kararınızı değiştirecek düşüncelerden uzak durun. Mativasyonunuz, görünüşünüz, vücut ve ruh sağlığınızın hayatınıza mutlu olmak katacağını
unutmayın.

2- Ertelemeyin :
Uzmanların tavsiyelerine kulak verin ve sporu erken saatlerinde inşa etmeye itina gösterin. Spor amaçlı akşam saatlerine ayrılan saat dilimi, günün yorgunluğu ile ertelemenize veya aksatmanıza ne sebeple olabilmektedir .Erken yapılmış olan spor, bedeninize daha faydalı olacağı benzeri gün içerisinde de sizi daha enerjik ve pozitif tutacaktır.

3- Tasarılı Olun :
Muthteşem bir erken sporu amaçlı yapacağınız sporu eskiden planlayın. Yatmadan öncesinde spor kıyafetlerinizi, ayakkabınızı, çantanızı, suyunuzu, kulaklığınızı başka bir deyişle tüm detayları düşünün ve hazırlayın. Böylelikle erken kalktığınızda hazırlanmak amaçlı hem bir daha az
vakit harcarsınız hem bir de ‘geç kalmak’ spor yapmamanız amaçlı bir uydurma sebep haline gelmez.

4- Uykusuz Kalmayın :
Erken yatın ve gün içerisinde en az 7 saat uyuyun. Böylelikle erken kalktığınızda kendinizi yorgun değil tazelenmiş, dinlenmiş ve daha enerjik hissedeceksiniz. Böylelikle spor inşa etmek sizde isteksizlik haline gelmeyecektir.

5- Atıştırın :
Sabah uyandığınız ve hazırlandığınızda spora başlamadan öncesinde belli bir süre atıştırın. Alıştığınız saatten daha erken kalkmak ve daha çok enerji harcamak gün içerisinde sizi ve midenizi huzursuz edebilir. Bu sebeple spora başlamadan öncesinde kesinlikle bir birşeyler atıştırmalısınız. 1/2 porsiyon meyve ve bir bardak su midenizi sakinleştirmek amaçlı yeteri kadar olabilir .

6- Vücudunuzu Isıtın :
Spor inşa etmeye başlamadan öncesinde kaslarınızı ısıtın. Vücudunuz sabahları egzersiz inşa etmeye alışkın değilse, ısınma hareketleri inşa etmek gerçekten ciddi . Tempolu spordan öncesinde ısınmak hem bir daha pratik davranış etmenizi temin edecek hem bir de sakatlanmaları önlemeye de destekçi olacak.

7- Harika Yerler Seçin :
Spor inşa etmek amaçlı harika yerler seçin. Spor salonları, evinizdeki aletler veya açık gökyüzü benzeri bir bir sürü çeşitten bir tanesini seçim ederken orada kafanızın, ruhunuzun ve bedeninizin rahat olduğundan güvenilir olun. Profesyoneller açık havada yapılmış olan 30-60 dk yürüş ve koşuyu öneri etmekte . Açık havada spor yapmayı seçim ettiyseniz sizlere huzur verecek yerlerde sporunuzu yapın ve altını çizen yepyeni bir koltuk belirleyin. Kıyı süresince , tarla yollarında, itinalı yürüyüş parkurlarında veya ağaçların içinde koşmak iyi birer fikir olabilmektedir . Spor salonunu seçim edenlerdenseniz sizi spora teşvik edecek yerleri seçin.

8- Analiz Eder Üretin :
Sabah sporu inşa etmek gözünüzde büyüyor ve ertelemek amaçlı her daim bir bahaneniz varsa temel analiz eder üretin. Sözgelimi spor düzeninizde ara sıra küçük farklılıklar yapın, spor esnasında hayaller kurun, olmak dilediğiniz fiziğe sahip olduğunuzda kendinizi ödüllendireceğiniz ile ilgili fikirle düşünün veya spor yapacağınız vakti karşılayabilecek müzik listesi yapın ve parçalar bittiğinde gündelik sporunuzunda sona ereceğini düşünün. Bunun benzeri küçük analiz eder sizi zamanın çabuk geçmesini temin edecek , sizi manotonluktan çıkartarak sıkılmanızı önleyecektir.

9- Spor Dostu Edinin :
Spor yaparken kendinize bir dost bulun ve randevulaşın. Spor yaparken muhabbet devam ederken ve birbirinizi takip ve motive ederken farkında olmadan sporunuzun belli bölümünü bitirdiğinizi göreceksiniz. Bu formülle hem bir vazgeçmenizi hem bir de sıkılmanızı önleyebilirsiniz.

10- Öğünlerinizi Atlamayın :
Günlük sporunuzu tamamladığınızda , günün yüklü temposundan öncesinde harika ve sıhhatli bir kahvaltı edin. ve öbür öğünlerinizi atlamayın. Böylelikle gün içerisinde daha sıhhatli , dinamik , enerjik ve pozitif olacaksınız.