Ramazan’da nasıl zayıf kalabiliriz? İftar ve sahurda beslenme nasıl olmalı?

Published by: 0

Ramazan ayı çoğu insanın kilo vermek çabasında olduğu dönemlerden biridir.Gerçekten de bu ayda ağır egzersizlere veya şok diyetlere ihtiyaç duymadan rahat bir şekilde 10-15 kilo verilebilir. Yapmamız gereken ilk ve en önemli şey iftar sofrasında aşırıya kaçmamak. Bu kadar basit. Bu hem çok daha rahat bir ramazan ayı geçirmemizi; hem de kilo vermemizi sağlayacaktır.

Ramazan Diyeti

Öncelikle gün içerisinde tüketilen gıdaları uzun süre tokluk hissi verecek gıdalardan seçmeye dikkat etmeliyiz. Bol karbonhidratlı , posalı gıdalar ; sebzeler ve meyveler hem besin değeri açısından yüksek; hem de uzun süreli tokluk hissi yaratan gıdalar oldugu için bol miktarda tüketilmesinde yarar vardır. Yine bu aylardaki en büyük problemlerden biri olan enerji kaybı problemimizi iftar ve sahur aralarında yiyeceğimiz ceviz, fındık, badem gibi kuruyemişlerden sağlamalıyız.

İftar vakti genellikle tüm yemekler tek seferde ara vermeden yenir. Bu hem sağlığımız acısından zararlıdır hem de iftardan sonra midede rahatsızlık oluşturur. Bu nedenle ana yemekler bittikten 1,5 – 2 saat kadar bir ara verildikten sonra tatlı, meyve veya kuruyemişler tüketilmelidir. Ayrıca iftar vaktinde orucumuzu suyla açmamız midemizi yiyeceğimiz yemeklere hazırlayacaktır. İftar yemeği ancak 2 öğüne yayıldığı takdirde kilo vermemizde etkili olur.
Bu ay boyunca çok tuzlu, çok şekerli gıdalardan ve içeceklerden, çok ağır ve yağlı yiyeceklerden,hamur işinden ve kızartmalardan kaçınılmalıdır. Ayrıca kafeinli içecekler vücuttaki suyu, dengesiz bir şekilde, idrar yoluyla dışarı attığı için, kafeinli içeceklerden, özellikle bu ay, kesinlikle uzak durulmalıdır.