Kilo Vermeyi Başarmanın 10 Altın Kuralı

Published by: 0

Kilo Vermeniz İçin Sizlere 10 Altın Tavsiye

 

 

Kendinizi başkalarıyla kıyaslamayın :  Çünkü deneyimleriniz sadece size özeldir. Kendinizi başkasıyla yarışta görmek gibi durumlara düşmeyiniz. Zira sizin kendinize ait bir yaşam tarzınız, diğer insanlardan farklı  biyokimyanız, anatominiz, iş takviminiz ve bağlı olduğunuz bir aileniz bulunmakta.

 

İşe yarayan şeylerden vazgeçmeyin.

Koşmak ve kiloya dikkat etmek zordur, o yüzden alışkanlıklarınızı sürdürebilmek için işleri kolaylaş­tırın. Mesela sizi baştan çıkaran yiyecekleri eve sokmayın, etrafınızda tutmayın ve aklınıza bile getirmeyin.

İşe yaramayan şeyleri yapmayı bırakın.

Yeni stratejilerden vazgeçmeden önce onlara en az bir hafta daha şans tanıyın. Fakat kuvvet ant­renmanı programınız iki aydır sonuç vermediyse, başka bir yöntem denemeye başlayabilirsiniz.

Not tutun.

Yaptığınız koşulan ve yediklerinizi bir yere yazın. 2008 yılında American Journal of Preventive Medicine’da yayımlanan bir araştırma, kilo fazlası olup haftanın beş günü yediklerini not eden 1700 kişinin, not tutmayanlara oranla neredeyse iki kat daha fazla kilo verdiği buldu.

Zamanı kullanın.

Bilim insanlarına göre zihniniz, çok istediği bir şeyi iki dakika sonra istemeyebilir. Bu yüzden canınız cips istiyorsa kendinize iki dakika verin. Sokağa çıkıp yürüyebilirsiniz. Yürüyüşün ardından cipsin cazibesi kaybolacaktır.

Açlığınızı elmayla test edin.

Gerçekten aç mısınız? Eğer öyleyseniz, bir elma sizi tatmin edecektir. Fakat cips gibi sizi rahatlata­cağını düşündüğünüz şeyler istiyorsanız, muhte­melen sadece canınız sıkılıyordun

Dışarı çıkın.

2014 yılında Journal of Environmental Psycho- logy’öe yayımlanan bir araştırmaya göre, ağaçlık ve doğal alanlarda vakit geçiren kişilerin sokaklar­da vakit geçirenlere oranla ruh hali daha iyi oluyor, yaratıcılık ve zindelikleri daha da yükseliyor. Kortizol (stres hormonu) değerleri ise daha düşük seviyelerde seyrediyor.

Sosyal olun.
2012 yılında Obesity dergisinde yayımlanan bir araştırmaya göre, benzer hedefleri olan, takım gibi davranan, birlikte çalışan ve birbiriyle iletişim halinde olan katılımcıların yüzde 34’ü, vücut ağır­lıklarının en az yüzde 5’i kadar kilo veriyor.

Fedakârlık yaptığınızı düşünmeyin.

Beslenme ve antrenman planlarınız sizde yok­sunluk hissi yaratıyor, yalnız veya sinirli yapıyorsa muhtemelen işe yaramayacaklardır. Bir şeyleri değiştirin.

Ödül sisteminizi değiştirin.

Kendiniz için yiyeceklerle alakalı olmayan beş farklı ödül belirleyin ve başarılı olduğunuzda kendinizi ödüllendirin. Bu ödüller masaj yaptırmak, arkadaşlarınızla dışarıya çıkmak ya da seyahat etmek olabilir.