Kabızlığı Önleyen Besinler

Published by: 0

Kabızlığa İyi Gelecek Yiyecek ve İçecekler Nelerdir?

Genelde insanlarda kabızlığın nedeni yanlış beslenmedir.

Beyaz ekmek, beyaz undan pişirilmiş çeşitli çörek (ekmek vb.), yağlı et ve balık bulyonları, kızarmış, tuzlu gıdalar, koyu çay, çikolata, makarna ürünleri vb. gibi besinlerin sürekli tüketilmesi insanda kabızlığa neden olabilir. Aksi

ürünleri, kuru meyveler, yeşil çay, papatya çayı kabızlıkla mücadelede insana çok iyi yardımcı olan besinlerdir.

Sabah aç karnına 1 tatlı kaşığı bal eklenmiş 1 bardak ılık su için. Bu bağırsakların faaliyetini geliştirir. Genellikle kabızlığı olan insan çok sıvı içmelidir; yeşil çay, temiz su, çeşitli kompostolar (dükkanlarda alınanlar hariç!) siyah çay, gazlı içecekler, kola karşı vb.

Karabuğday, pirinç, yulaf ve darı yarmalarından hazırlanmış lapalar çok iyi bir etki verir. Lapaları suda pişirmek gerekir. Lapayı çok pişirmek gerekmez. 10-15 dakika boyunca pişirin, sonra ateşten alın ve havluya bükün.
Lapalara taze ve kuru meyveleri (elma, kayısı, siyah, incir, kuru üzüm) de ilave edilebilir. Örneğin: kişmişi akşamdan sıcak suda ıslatın. Sabah yulaf yarmasıyla yapılmış yemekte pişirin.

Çeşitli sebze salataları bağırsakları iyi çalıştırıyor.
Pancar pişirin, süzgeçten geçirin, zeytinyağı ekleyin.

Havuç, lahana, elma (hepsi çiğ durumda), gıdalar doğrayın, zeytinyağı ve 1/2 limon şilesini ekleyin.

Bulgar biber, salatalık, domates, yeşillik doğrayın, ince doğranmış yağı az olan beyaz peynir ve zeytinyağı ekleyin.

Yağı az olan süt ürünleri (kefir, yoğurt, krema vb.) bağırsakların çalışma verimini artırır. Bu süt ürünleri sizin menüsünde her gün olmalıdır. Kalıcı kabızlık zamanı en etkin araçlardan biri 1 bardak kefir ve 1 çorba kaşığı zeytin yağı. Karıştırın ve yavaş yavaş için.

İncir, siyah kayısı, kuru üzüm kabızlıkla mücadelede çok iyi bir etki verir.

Papatya demlemesi bağırsaklara çok iyi gelir ve gazlardan kurtarmaktadır. 1 çorba kaşığı papatya otu 1 bardak kaynar suyla demleyin, süzün ve akşam yatmadan önce 1/2 bardak için. Demlemeye 1 çay kaşığı bal ilave etmek de mümkündür. Papatya demlemesi hem de insanın sinir sistemine olumlu etki eder, yatıştırır. Bilginize sunalım ki, kabızlık ise birçok durumda insanlarda strese neden olur.

Buğday kepeği bağırsakların faaliyetini çok olumlu etkiliyor. 1 çorba kaşığı buğday kepeği akşamdan 1 bardak suda ıslatın, sabah karıştırın ve için.