Hızlı Yemek Yemenin Zararları

Published by: 0

Kimi insanlar vardır, çok hızlı yemek yerler. Yani sofraya oturup kalkması bir anda olur. Ancak uzmanlar hızlı yemek yemenin zararlı olduğunu ve yavaş yemek yenmesi gerektiğini söylüyor. Özellikle kilo almak istemeyenler bu kurala uymak zorunda. Çünkü hızlı yemek yemek şişmanlatıyor.

Hızlı Yemek Yemenin Sağlığımıza Olumsuz Etkileri

Midenin sindirimi için gerekli salgıları üretmesinde yavaş yemek yemek önemli rol oynar. Yemeği sakin, küçük lokmalar halinde ve yavaş yavaş yemek gerekir. Hızlı yemek yendiğinde mide besinleri sindirmekte güçlük çeker. Bu da sizde inanılmaz bir ağrıya ve şişkinliğe neden olur. Hızlı yemek yiyen kişilerin, kilo alma ihtimalinin diğerlerine göre iki kat daha fazla olduğu gözlenmiştir. Ancak günümüzde hazır gıdaların daha fazla tüketilmesi ve düzenli yemek yemenin azalması sonucu kilo artışı riski artmıştır. Uzmanlar lokmaların daha uzun süre çiğnenmesi ve fazla yemek yememek gerektiğini açıklamıştır.

Çoğu kişi hızlı yemek yediğini dahi fark etmiyor. İleride bu durum kötü beslenme alışkanlığına dönüşmektedir. Şişmanlığın yanı sıra mide rahatsızlıkları, kabızlık ya da ishal gibi sağlık sorunlarına yol açmaktadır. Yavaş yemek yendiğinde doygunluk hissi daha çabuk duyulur. Az ve sık yemek yemekte bu konuda önemlidir. Hızlı yemek yemek istemiyorsanız yapacağınız ilk iş kendinizi yemeğe odaklamayın. Sadece yemek yemeyi düşünmeyin.

Mümkünse tek başınıza yemek yemeyin. Böylece ara sıra elinizden çatalı bırakarak konuşabilirsiniz. Bu da dikkatinizin dağılmasına ve doygunluk hissinin uyarılmasına neden olur.

Normalde doygunluk hissi beyine 20 dakikalık bir zaman sürecinde iletilir. Bu nedenle yemeğinizi bu 20 dakikalık zaman zarfı içine yayın. Ve mutlaka yemeğinizi oturarak sofrada yiyin. Acele ayaküstü yenen yemek midenin işlevinin bozulmasına neden olur. Uzmanların bir diğer önerisi ise, yemekleri ve içecekleri çok sıcak tüketmemek gerektiğidir.