Gebelik Döneminde Beslenme Nasıl Olmalıdır?

Published by: 0

Gebelik sırasında anne adaylarının hormonal, fiziksel ve fizyolojik açıdan vücutlarında önemli değişimler olur. Gebe olduğunuzu öğrendiğiniz andan itibaren sağlıklı ve doğru beslenmeye başlarsanız; hem bebeğinizin hem de kendi sağlığınızı gebelik süresinde olumlu yönde etkilersiniz.

Birçok kadın hamilelik sırasında kilo alımından endişe duyar. Ancak gebelik süresince beslenmenizi kısıtlamamanız ve sağlıklı gıdalar ile beslenerek, bir yandan da hareketsiz kalmamaya çalışmalısınız. Bebeğin anne karnında sağlıklı gelişimi adına; vücudunuz ekstra sıvılar, ekstra su, kan ve amniyotik sıvı gerekir. Hamilelik ile beraber vücudunuzun besin ihtiyaçları da artar. Örneğin; anne adayları kalsiyum, folik asit ve demir gibi maddelere daha çok ihtiyaç duyarak; kalori, protein ve sıvı alımına da önem vermeleri gerekir.

Gebelik döneminde günlük kalori alım miktarını 500 kalori arttırmanız gerekir. Anne adayları kilolarının çoğunu son trimester döneminde alırlar. Abur cubur gibi boş kalorili gıdalar yerine, besin dolu sağlıklı gıdaları bebeğiniz için tercih etmeniz önemlidir.

Gebelikte bayanlar beslenme programlarına yağsız et, az yağlı süt ürünleri, meyve, sebze ve tam tahıllı ürünleri ilave etmeliler. Her besin grubundan çeşitli yiyecekler yiyerek, ihtiyacınız olan tüm besinleri almaya çalışın. Bulgur ve makarna gibi tahıllar, iyi birer enerji kaynağıdır. Meyve ve sebzeler, suda çözünen ve yağda çözünen vitaminler, aynı zamanda antioksidanlar içerir. Et, kümes hayvanları, balık, yumurta ve fasulye gibi gıda grupları vücudun protein, B vitamin, folik asit, ve demir ihtiyacını karşılar. Süt ve süt ürünleri ise; kalsiyum ve D vitamini için en iyi kaynaktır. Gebelik döneminde anne adaylarının karnındaki bebeklerinin sağlıklı gelişimi ve kendi sağlıkları için bu saydığımız besin gruplarını düzenli olarak öğünlerine eklemelerini öneririz.