En Çok Tercih Edilen 3 Diyet Önerisi

Published by: 0

Kitaplar, internet siteleri ve televizyon programları birçok diyet listesi ile dolu ve bunların size uygun olanını uygulayabilirsiniz. Ancak diyetlerin listelerine daima güvenemez ve başarılı olup olmayacağını bilemezsiniz. Sizin için Dünya’nın en çok tercih edilen, herkesin birbirine tavsiye ettiği en popüler diyetleri listeledik.

Glisemik indeks diyeti

Genelde diyabet hastası kişilerin tercihi olan bu diyette temel amaç kan şekerini daima belli bir seviyede tutmaktır. Bu amaçla en çok önem verilen yiyeceklerin karbonhidrat seviyeleridir. Arpa, çavdar gibi tahıllar ve düşük kalorili sebzeler tüketilir.

Makrobiyotik diyet

Yemeklerde düşük yağ kullanılan ve lifli yiyeceklerle beslenmeye önem veren bu diyeti ise daha çok vegan ya da vejetaryen bireyler uygulamaktadır. Soya ürünleri, sebze ve meyveler bu diyette en başta yer alır. Ayrıca bu diyette yeşil çay tüketimi, yoga yapmak, bir lokmayı en az 50 kez çiğnedikten sonra yutmak gibi birtakım öneriler bulunmaktadır.

Organik diyet

Doğallıktan yana olan bu diyette ise sanayi ürünlerinden olabildiğince uzak durulur ve köy üretimi besinler, üretiminde tarım ilaçlaması yapılmayan meyve sebzeler en çok tüketilen besinlerdir

Diyetinize Destek Olacak Bitkiler

Doğal zayıflama için diyetinizde tükettiğiniz faydalı bitkiler hem sağlığınızı koruyor hem de kilo vermenizi destekleyerek süreci hızlandırıyor.

Biberiye

1 çay kaşığı kuru biberiyeyi kaynar suya atarak demleyin ve biberiye çayınızın tadını çıkarın. Et yemeklerinde sevdiğimiz kokusu ile kullanmaya alışkın olduğumuz biberiye tam bir vitamin ve antioksidan kaynağı.

Funda yaprağı

Aynı biberiye çayı gibi hazırlayabileceğiniz funda çayı ödem ve toksik maddeleri vücuttan uzaklaştırma özelliği ile diyetinize yardımcı olacak bitkilerin başında geliyor.

Karanfil

6 ya da 7 diş kuru karanfil çekirdeğini iyice ezerek toz haline gelene kadar havanda dövün. Kaç bardak tüketmek istiyorsanız o kadar kaynamış suya bu tozu atın ve karanfilin demlenmesini beklemeyin. Aman dikkat, bitki çaylarının fazla tüketildiğinde yan etkilerinin de olabileceğini unutmayın.

Kekik

Yine et yemeklerinin vazgeçilmez baharatlarından olan kekik, çok iyi bir ödem atıcı olması sebebiyle ayrıca kadın hastalıkları ya da regl dönemlerinde de sıkça tercih ediliyor. Demliğinizin içine 1 yemek kaşığı kekik kurusu atarak siyah çay gibi demleyin ve faydalarını siz de görün.

Diyetinizin Duraklamasına İzin Vermeyin

Zayıflamanızı geciktiren ve bu diyet sürecini uzatan birçok yanlış bilgi ya da çevremizden yanlış yönlendirmelere maruz kalıyoruz. Diyetinizin dışına çıkmanıza neden olan çevrenizden alacağınız yanlış söylemlerin, sizi hedefinizden uzaklaştırmasına izin vermeyin.

Ara öğün önemlidir

Ara öğün her diyetin ve kilo verme prensiplerinin olmazsa olmazıdır ve hayat boyu devam ettirilmesi gereken bir sağlıklı beslenme alışkanlığıdır. Yavaş metabolizmaya sahip kişilerin özellikle de yaş ilerlediğinde ara öğünlerine dikkat etmesi, ara öğündeki yiyecek seçimleri konusunda bilgili olması ve ara öğünlerini atlamaması çok önemlidir.

Kalori hesabını doldurmaya çalışmak

Diyetiniz belli bir kalori seviyesine dayanıyorsa ve size günlük kalori limiti sunuyorsa bu limiti doldurmak için çabalamayın. Diyetiniz sizin günlük kalori ihtiyacınıza göre tasarlanmış olabilir ancak bu limiti doldurmak adına özellikle akşam saatlerinde fazladan ve zararlı besinler yemek de diyetinizin dışına çıkmanıza neden olabilir.

Çevrenizin yanlış yönlendirmelerini dinlemeyin

Özellikle erkeklerin sürekli motivasyon bozan cümlelerine maruz kalan kadınlar için çevre kilo vermede önemli bir faktördür. Kimsenin moralinizi bozmasına ya da size uzmanlık isteyen alanlarda çevreden duyduklarıyla yorumlarda bulunmasına izin vermeyin.