Egzersiz Programı Ne Sıklıkla Değiştirilmeli? 

Published by: 0

İnsan vücudu, nasıl bir süre sonra bir mikroba bağışıklık kazanıyorsa, spora da zaman içinde alışıyor. Bu yüzden vücudunuzu zaman zaman şaşırtmanız ve egzersiz programınızda değişiklikler yapmanız gerekiyor. Peki, bu süre ne kadar olmalı? Yani ne sıklıkla egzersiz programı değiştirilmeli? Bu sorunun cevabı kişiden kişiye değişiklik gösterse de, ortalama iki aylık periyodlarla değişiklik yapmanız yeterli. Yapmış olduğunuz hareketleri değiştirebilir, antrenman yoğunluğunuzu çeşitlendirebilir, sürede uzatma ya da kısaltmalara gidebilirsiniz. Ya da yaptığınız hareketlerin ileri seviyelerini deneyebilirsiniz. Tekrar sayılarını arttırabilirsiniz. Hareketleri çok yavaş ya da hızlı yaparak programınıza farklılık getirebilirsiniz. Bu tip değişiklikler, vücudunuzu şaşırtarak gelişiminin devam etmesini sağlar ve egzersize de süreklilik kazandırır. İki ay süreyle yüzmeye ağırlık verdiyseniz, bir sonraki ay cardio hareketlerine ağırlık vermeyi deneyebilirsiniz. Bir ay zumba, diğer ay kick boks ile yağ yakma fikrini bir düşünün. Bu tip değişiklikler, hem kilo vermenize yardımcı olacak, hem de bu yolda daha iyi motive olmanızı sağlayacak. Üstelik bu tip şaşırtmalar, vücudunuzun kilo verme döneminde yavaşladığı zamanlarda iyi bir seçim olacak.