Ara Öğünler Şişmanlatır Mı ?

Published by: 0

Beslenme üzerine okumuş veya eğitim almış bir takım araştırmacılar sağlıklı yaşamanın ve kilo vermenin en önemli noktası ara öğünler olduğunu söylemektedirler. Bunu ara ara bir şeyler atıştırarak şeker miktarınızı dengede tutmasını sağlamak için gerekli görmektedirler.

Peki yanlış yapılan bu ara öğünlerin zararları nelerdir ? En başta zayıflamak isteyen insanların yanlış bir takım yaptıkları şeyler onları dahada şişmanlamalarına sebep olabilmekte. Örneğin karbonhidrat oranı fazla yüksek olan bir ara öğün tüketerek şekerinizi artırır ve daha çok acıkmanıza olanak sağlayacaksınız.

Ara Öğünlerin Amacı Nedir ?

Ara öğünlerin 4 adet amacı aşağıda sizlere anlattık.

1- Bir bireyin günlük alması gerek kalori(enerji) miktarına ulaşmasını amaçlamak.

2- Şeker ve İnsülün oranlarını dengede tutulmasını sağlamak.

3- Beyinde oluşan bir şeyler yeme isteğini küçük porsiyonlarla bastırmaya çalışmak.

4- Ana yemek zamanlarında fazlaca besin tüketmeyi düşürmek.

Peki bu ara öğünü kimler atlamamalı ?

1 -Sabah geç kalkıpta kahvaltısını geç saatlerde yapanlar mutlaka gece ara öğün almalıdır.

2- Öğlen yemeğini de geç yiyenler için kuşluk vakti çok önemlidir.

3- En son akşam yemeğini geç tüketenler ise ikindi saatlerinde bir ara öğün tüketmeleri sağlıklı bir beslenmeye ortam hazırlayacaktır.

En doğru ara öğünler nelerdir ?

En başta yoğurt en çok tercih edilen besindir. Light ürünler sıklıkla tercih edilmeli kuru meyve, az miktarda fındık,badem, light sütle latte veya filtre kahve gibi yağ oranları düşük besinler tercih edilmelidir.

Yanlış ara öğünler

Çikolata, gofret, çok fazla meyve , kuru pasta, börek, kola veya diğer gazlı içecekler, hazır bir şekilde meyve suyu, bal reçel tahin pekmez bunlar gereksiz ve son derece yanlış ara öğün tercihi olacaktır.