8 Adımda Kolay ve Kalıcı Zayıflama Nasıldır?

Published by: 0

  1. adım, satın alacağınız hazır gıdaların arkasındaki etiketlere ve kalori değerlerine bakmalı ve içinde sağlığa zararlı maddeler bulunuyorsa satın almamalısınız. Çünkü gıdaların üzerindeki etiket size yeni yemek tariflerinde ne hazırladığınızdan, sağlıklı beslenme için yaratıcı çözümlere, sizde oluşacak kalori bilincine kadar, oluşturacağınız porsiyonların büyüklüğüne kadar her türlü bilgiyi sağlayabilir. Ve bu bilgileri hemen zihninizde yapılandırmanızı sağlar. Sağlıklı beslenmeye dikkat etmek önce ne satın aldığınızı bilmekten geçer unutmayın.
  1. adım, 3 ana öğünden sonraki ara öğünleri atlamamanız gerektiğidir. Günlük gıdalarınızı aldığınızda felsefeniz çok az aralıklarla ama az yemek yeme olmalıdır ki kan şekerinizi dengede tutabilmek amacıyla bunu yapmanız şarttır.  Sabah içeceğiniz az orta şekerli Türk kahvesinden veya şekersiz tarçınlı içeceğiniz çaylardan kendinizi korumanıza gerek yok. Hatta bu ara öğünleriniz sizin meyveyi tüketeceğiniz vakitlerden oluşabilir. Bir elma veya ceviz badem gibi, kuru kayısı, salata gibi besinler tüketebilirsiniz.
  2. adım, çok yavaş yemek yemeye dikkat edin. Böylelikle fazla yemek yemekten kaçınmış olursunuz.
  3. adım, gün boyu elinizde su ile dolaşın. Ne zaman acıktığınızı hissederseniz hemen su için. Ki günde tüketmeniz gereken su miktarı 8 ve 12 su bardağıdır. Su vücudunuzda bulunan ödemin atılmasını sağlar ve şeker ve zararlı asitlerle dolu olan şeylerden uzak durmanıza en çok yardım eden içecektir

5. adım ise öğünlerinizle ilgilidir. Asla öğün atlamamalı kan şekerinizi ve metabolizmanızın düzenini bozmamalısınız.  Herkesin çok sıklıkla             düştüğü zayıflama yanlışlarından biri de öğün atlamaktır. Öğün atladığınızda kilo vermezsiniz aksine daha çok kilo alırsınız. Çünkü bu                 aralar sizdeki enerjiyi tüketecek ve bir daha gelen öğünde çok fazla yeme ihtiyacı duyacaksınız.

  1. adımda zayıflama da hareketin önemini vurgulamak olacaktır. Siz ne kadar kolay zayıflama yöntemi arasanız da hareket etmeden verdiğiniz kiloları illa ki geri alırsınız. Egzersizlerin çoğu kas kütlesini arttırır ve vücut dengenizi ve esnekliğinizi korumanıza aynı zamanda geliştirmenize yardımcı olur. Hormon dengenizi düzeltmenize yardımcı olur. Yağların parçalanmasında ve kan şekerinizin dengelenmesinde payı büyüktür.

7.  adımda not tutma göreviniz sizi bekliyor. Her gün ne yediyseniz not tutun ve aşırıya kaçtığınız öğünü telafi etme yoluna gidin. Ne bileyim            bir sonraki öğünde sadece çorba ve salata yiyebilirsiniz. Ya da hareketle onları eritebilmelisiniz.

  1. adımda son olarak tavsiyemiz lifli gıdaları ve tahılları yemek programınızda daha çok yer vermeniz ve tüketmenizdir. Sofranıza daha çok  kuru fasulya, nohut, mercimek ve benzeri yemekler koyun. Ve porsiyonlarınızı da küçültmeli ve yediğiniz yemeklerin adedini bilmelisiniz. Ben ne yiyorum ve niçin yiyorum düşüncesi sizi bu basamkaları daha rahat uygulamanıza yardım edecektir.